کتاب زن در ریگ روان

اثر کوبو آبه از انتشارات نیلوفر - مترجم: مهدی غبرایی-داستان فانتزی

«زن در ریگ روان» نام رمانی اثر کوبو آبه است که در سال ۱۹۶۲ نوشته‌شده‌است. فیلمی نیز به همین نام با کارگردانی هیروشی تشیگاهارا از این داستان ساخته‌شده‌است. کوبو آبه به وسیلهٔ این رمان و فیلم شهرت جهانی یافت. این رمان اولین اثر وی بود که به انگلیسی ترجمه شد. قبل از دههٔ ۱۹۷۰ این کتاب به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌بود. این اثر وی یکی از مهم‌ترین رمان‌های ژاپن قبل از جنگ است. این رمان، تجربیات کابوس مانند یک معلم و حشره‌شناس به نام نیکی جامپی را روایت می‌کند که توسط گروهی از افرادی که پایین یک تپه شنی بزرگ زندگی می‌کنند به اسارت گرفته شده‌است.


خرید کتاب زن در ریگ روان
جستجوی کتاب زن در ریگ روان در گودریدز

معرفی کتاب زن در ریگ روان از نگاه کاربران
Suna no onna=The woman in the dunes, Kōbō Abe
عنوان: زن در ریگ روان؛ کوبو آبه؛ مترجم: مهدی غبرائی؛ تهران، نیلوفر، 1383، در 236 ص؛ شابک: 9789644482229؛ موضوع: داستانهای نویسندگان ژاپنی قرن 20 م

مشاهده لینک اصلی
اولين بار بود كه يه كتاب برام جذاب بود ولى ترجمش اينقدر اذيت ميكرد!!

ترجمه باعث نشد كه بگم داستانش بكر و جذاب نبوده!!

خيلى ناراحت كننده بود ولى حقيقت داره !! به نظرم همه ى ما گرفتار یک همچین ریگ زارهایی تو زندگیمون هستیم.....

مشاهده لینک اصلی
این کتاب هیجان انگیز است، من از آن لذت بردم. من فکر می کنم آن را برای همه جذاب است.

مشاهده لینک اصلی
این فضای بسیار مفرح و خسته کننده است و من آن را دوست دارم شن و ماسه، ماسه ... همه جا شن و ماسه ...

مشاهده لینک اصلی
okuduäÿ من در حالی که در حال حاضر، همراه aäÿzä ± متر شن و ماسه بسته بندی شده بود، kulaklarä ± متر از SA شن و ماسه ± Zäune ± خسته شده بود ... کتاب شن و ماسه در استعاری کاربر ± LA ± میلی آمپر ± نار ± متوجه ettik㧠کتاب حتی بیشتر بسته هراسی در هکتار ¢ ها آلن تشکیل ±. ناکجاآباد عشق روح که کتاب erozyonlarä شن و ماسه iåÿgal ± سیستم yla قدمت آن به eleåÿtiri، گرفتن روانشناسی از حروف الفبا از ابتدایی ترین، یک داستان برای sorunsalä مرور در داخل ± نار çUkur عمیق ±.

مشاهده لینک اصلی
این یکی از کتابهای جالب من بود.

مشاهده لینک اصلی
من بعد از خواندن رمان فیلم را تماشا کردم، و بررسی من در زیر برای هر دوی آنها است. داستان دربارهی نیکی جومپی است، معلمی که یک سفر به بیابان در نزدیکی دریا انجام داد. او نمونه های حشره را جمع آوری می کند. به عنوان یک متخصص دامپزشک آماتور، وی مصمم است تا یک سوسک نامشخص که نام او را می سازد کشف کند. تلاش برای پیدا کردن محل اقامت برای شب، او توسط مردان روستا کمک می کند تا یک گودال شن و ماسه ای را به سمت یک کلبه با استفاده از نردبان طناب بکشند. یک زن زندگی در زیر (woman در تپه های @) او را برای شب را. هنگامی که او صبح بیدار می شود، اما او می یابد که نردبان طناب برداشته شده است. او متوجه می شود که او به دام افتاده است. بر خلاف اراده او، در آنجا نگهداری می شود تا به زن کمک کند تا شن و ماسه جمع آوری شده را پاک کند که به طور مداوم تهدید می کند که روستا را دفن کند. شن و ماسه عنصری است که داستان رماننویس Abà © Kobos را پرورش می دهد. سازگاری فیلم 1964 توسط تشیحقرهه هیروشی، فیزیکی لمسی خود را در بر می گیرد. در این فیلم، چشم انداز دانه ای است و عکاسی سیاه و سفید باعث افزایش تمام بافت ها می شود. از شن و ماسه بر روی پوست، شن و ماسه بر روی رشته مو، شن و ماسه مخلوط با عرق عرق، باد چهره صخره های شن و ماسه، نفوذ شن و ماسه در هوا. چهره های نزدیک دو شخصیت چهره های پر از چهره و بدن را نشان می دهد دانه های خاکستری از شن و ماسه در منافذ باز پوست خود را نشان می دهد. در خارج از کلبه، چشم انداز با شن و ماسه جریان، سقوط شن و ماسه کشویی پوشیده شده است. شن و ماسه شیوه زندگی است. اثر این درمان بافت شن و ماسه در فیلم - همراه با تصاویر ظریف نور و سایه ها و گرمای بیابانی و کمبود رطوبت - یک نزاع احساسی از خواسته ها و اراده است. یک عنصر وابسته به عشق شهوانی برای جومپس است که به نظر می رسد تلاش های بیهوده برای فرار از گودال ماسه ای است. همانطور که در مقابل تصویر کافکا از یک مرد که به دنبال استخدام تحت یک ساختار قدرت ناپذیر در قلعه، Abà © و Teshigaharas تصویر از زندانیان خود را به خود کار، به بردگی ، تنها هدف روزه گرفتن شن و ماسه، به عنوان یک مانع از انسان مدرن در جامعه سرمایه داری دیده می شود. مناقشه ظاهری بین بی معنی بودن مقاومت و کشف معنی از یک وضعیت شدید (محیطی) است. با این حال، هر دو ک. و جیمپی، در ابتدا از سرنوشت خود مقاومت می کنند و در تلاش برای تغییر وضعیت متفاوتی @ وضعیت اشتغال @ هستند. در صورت وجود هرگونه وضعیت جنجالی جومپس با جوزف ک. در دادگاه، که روزی خود را به جرم ناشناخته و غیر قابل شناختی محکوم می کند، بیشتر است. این در یک متن در کتابی است که جومپی در سرنوشت او منعکس شده است. این کل کابوس نمی تواند اتفاق بیفتد. این خیلی بی اهمیت بود. آیا مجاز بود که مانند یک موش یا حشره، مانند یک موش یا حشره، مردی که دارای گواهی نامه بیمه درمانی بود، کسی که مالیاتش را پرداخت کرده بود، استخدام شده بود و پرونده خانوادگیش در دستور کار است؟ او نمیتوانست باور کند شاید اشتباهی بود این یک اشتباه بود. هیچ کاری برای انجام دادن نداشت اما تصور می کرد که این اشتباه بود.اما به عنوان یک شخصیت در کافکا قلعه گفت: با وضوح وحشیانه: هیچ خطایی رخ نمی دهد، و حتی اگر یک خطا رخ می دهد، ... که در نهایت می تواند بگوید که این یک خطا است . همانطور که با هر داستان تمثیل بارور، زن در دونه ها یک موقعیت را به نمایش می گذارد که می تواند به روش های مختلف خوانده شود. جلبکها را می توان به عنوان یک زندان معنوی مشاهده کرد. در این زمینه، رمان در سال 1962 منتشر شده است و در سال 1955، ده سال پس از بمبگذاری اتمی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی، رویدادهایی که به تسلیم ژاپن در جنگ جهانی منجر شد، در سال 1955 تنظیم شده است. رمان در اضطراب پس از جنگ پایه است. تهدید یک جنگ مخرب و رویداد هسته ای هنوز در هوا وجود دارد. این در فیلم مستقیما اشاره نشده است، اما در رمان به طور مستقیم به آن اشاره شده است. به غیر از عناوین مقالات در یک روزنامه، مانندIngredient در پیاز در مواجهه با آسیب های رادیویی @، در گفتگو بین دو شخصیت، اشاره ای به جنگ داده شده است. @ اما پیاده روی کردم، @ به طور ناگهانی در صدای منحصر به فرد و بی نظیرش گفت. @ واقعا، آنها به من احتیاج داشتند. تا اینجا اینجا آمده ام من برای مدت طولانی اطفال را در اطراف حمل می کردم. من واقعا با تمام قدم زدن خسته شدم .... بله، او به یاد داشته باشید، زمانی که همه چیز در حدود ده سال پیش در ویرانه ها رخ داد، همه به شدت خواستار پیاده روی نبودند. و حالا، آیا با این آزادی از راه رفتن خوشحال بودند؟ او تعجب می کند. زن اینجا، که در سراسر رمان نامعلوم است، به عنوان یک قربانی جنگ معرفی می شود. بی خانمان، او باید پس از فرار از بمب گذاری های هوایی سرگردان باشد تا این جامعه ساحلی را پیدا کند. هنگامی که شخصیت زن برای اولین بار معرفی شد، او به نام \"مادر بزرگ @\" توسط مردان روستا نامیده می شود، اما او در واقع یک زن جوان است، حدود سی ساله. شايد تجربيات جنگي او در سن او بوده است. شاید او در این غار استعاری برای تمام ابد زندگی کرده است. سرزنش، می تواند به عنوان نماد زمان یا ابدیت (به عنوان در شنهای زمان) مورد توجه قرار گیرد. فرایندهای پویای آن قدرتمند، مخرب و زیبا هستند. در کتاب J ...

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب زن در ریگ روان


 کتاب واریسیدن غروب
 کتاب مجموعه پنج پادشاهی 5
 کتاب نبرد هیولاها: کتاب ویژه ی 6 گانه ی ششم
 کتاب پرونده ی پرنده ی آبی عجیب
 کتاب دار و دسته ی پرپری ها 1
 کتاب مار و آسمان